דלג לתוכן דלג לפוטר

אמנותי

בניית ממ"דים בשיטה המודולרית – ביטחון מקסימלי בזמן מינימלי

יש מי שרואה בו מקום מוגן ויש מי שרואה בו חדר אחסון ותו לא, אבל איך שלא מסתכלים על זה, הממ"ד, מאז הפך חוק חובה בכל בית, מהווה תוספת משמעותית לנכס. כשמדובר בבנייה טרומית, תהליך בניית הממ"ד מתקצר ומוזל משמעותית. בנוסף, הבנייה הטרומית מאפשרת בניית ממ"דים אותם ניתן לנייד כך שתהליך הבנייה הופך פשוט מתמיד. 

מהו ממ"ד ומהם התנאים החיוניים לבנייתו

אבל רגע לפני שצוללים לעובי הקורה, חשוב להבין לעומק מה הוא ממ"ד, מה הן ההגדרות לבנייתו ומה הם התנאים החיוניים לבניית ממ"דים, גם כשהבנייה נעשית באמצעות שיטת הבנייה המודולרית. 

ממ"ד, או מרחב דירתי מוגן, כשמו כן הוא, מרחב מוגן המאפשר להימלט אליו בעיתות של סכנה. החל משנת 1991 החוק מחייב הוספת ממ"ד בכל מבנה חדש ואף ניתנות הקלות משמעותיות למעוניינים להוסיף ממ"ד למבנה קיים. יתרה מכך, בניית ממ"ד מאפשרת להציבו גם בקו ה-0 של המבנה כך שהוא יכול לחרוג מהגבולות של הבנייה עצמה.

יתרונות בניית ממ"דים

היתרונות של בניית ממ"דים בשיטה המודולרית רבים ועולים על בניית נכס גרידא: החל מהרחבת הנכס הקיים והעלאת ערכו בשוק, דרך טיפוח המבנה הקיים ושיפור חלוקת הבית ועד להוספת חללים נוספים המאפשרים אירוח, אחסון, השכרה לדיירים ועוד.

בעוד שבבנייה רגילה של ממ"ד התהליך יכול להימשך חודשים ארוכים ולפעמים אפילו שנים בשל עיכובים שונים ומגוונים, בין אם מסיבות פרטיות ובין אם בשל עיכובים של בירוקרטיה, בניית ממ"דים בשיטה הטרומית המודולרית מעניקה לבעלי הממ"ד את הזכות ליהנות ממבנה קיים, העומד בכל הסטנדרטים הנדרשים, ללא עיכובים, ללא התעסקויות מיותרות ובלי כאבי ראש של התמודדות עם אנשי מקצוע שונים.

היתרונות של בניית ממ"דים בשיטה הטרומית המודולרית

שלא כמו הבנייה הרגילה, בניית ממ"דים בשיטה הטרומית המודולרית מתבצעת רובה ככולה במפעל הייצור. באופן זה, הלקוח נפגש עם המהנדס, האדריכל והמעצבים ויחד, תבחרו את דגם הממ"ד הרצוי לכם בהתאם לצרכים הייחודיים לכם. לחילופין תוכלו לתכנן יחדיו את המבנה הרצוי לכם באופן ייחודי המותאם לתנאי השטח והן לייעוד השימוש בממ"ד.

המבנה מגיע ליעדו כשהוא מוכן להצבה בשטח וכל שנדרש הוא להכין את התשתיות. בשל מאפייני הבנייה הטרומית המודולרית והשירותים המקיפים שניתנים על ידי חברות בנייה מתקדמות אלו, הלקוח פטור מהצורך לטפל בהנחת התשתיות ובהתאמת המבנה לשטח, לרבות הפטור מהצורך להתמודד עם אנשי מקצוע שונים בעת הצבת התשתיות. באופן זה תוכלו להוסיף לביתכם ממ"ד בתוך מספר שבועות במינימום מאמץ ומחיר ובמקסימום תועלת.

עמידה בתקנים

בניית ממ"ד בשיטה הטרומית המודולרית אמנם מקצרת משמעותית את תהליך הבנייה ואת משכה ועם זאת, היא אינה פוגעת בסטנדרטים הגבוהים. נהפוך הוא, דווקא בשל היתרונות המרובים של הטכנולוגיות המתקדמות, עמידה בתקנים הבינלאומיים הופכת הרבה יותר פשוטה.

חברת הבנייה הטרומית המודולרית צריכה לעמוד בתקן ISO 9001 וכן לתפעל מערך בקרת איכות ופיקוח צמוד על הבנייה וכן על ההתקנה בשטח. כמו כן, על המבנים לעמוד בדרישות פיקוד העורף.

שקט נפשי מהתכנון ועד קבלת המפתח

היתרון המשמעותי ביותר בבניית ממ"דים בשיטה הטרומית המודולרית הוא השקט הנפשי מתחילת התהליך ועד סופו. בעלי בתים רבים נמנעים מבניית ממ"ד או דוחים את המועד בשל העלויות הגבוהות, החשש מהתמודדות עם בעלי מקצוע רבים, מחירים מופקעים, אי עמידה בזמנים וכיו"ב.

בניית ממ"ד בשיטה הטרומית המודולרית מאפשרת שקט נפשי משלב התכנון ועד לשלב קבלת המפתח ליד, כשכל התשתיות מונחות במקום וכל שנותר לכם הוא ליהנות מהתוצאה.

שתף את המאמר הזה:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
חזרה לדף הבלוג הראשי

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כשהתקופה קשה – הבניה קלה

בתקופות קשות, כולנו צריכים תמיכה. מישהו שיחזיק את היד, מישהו שיהיה שם עבורנו, מישהו להניח עליו את הראש. מישהו שיגן עלינו מכל מה שקורה בעולם,

קרא עוד »
דילוג לתוכן