דלג לתוכן דלג לפוטר

אמנותי

מגשימים את החלום בשיטה המודולרית הנפחית – כי יציבות מתחילה מבפנים

כמה מכרים בסביבתכם התחילו תהליכי בנייה וממשיכים אותם עד היום, כשהם שוקעים בחובות ותשלומים?  כמה אנשי מקצוע מעורבים בתהליך כשהסיום לא נראה באופק? אלפי משפחות ברחבי הארץ מתמודדות עם הוצאות עתק על בניית בית בשיטה המסורתית של הצבת בלוקים, משקיעות משאבים עצומים במשך שנים רבות וכל זאת רק בשביל לגלות שהתהליך מורכב הרבה יותר ממה שחשבו שיהיה.  

השיטה המודולרית הנפחית מביאה בשורה חדשה לעולם הבנייה ומשחררת זוגות צעירים ומשפחות מתחילת דרכן מהשעבוד הנוראי של תהליכי בניית דירה שאינם מסתיימים לעולם. איך? בתוך שבועות ספורים. כן כן, זה אמיתי: שיטת הבנייה המודולרית הנפחית מאפשרת למהנדסים ולאנשי המקצוע בשטח לסיים את תהליך הבנייה בתוך שלושה חודשים מיום ההזמנה, כשהיתרונות עולים פי כמה על היתרונות. 

בטון או בלוקים? 

בשיטת הבנייה המסורתית בלוק מוצב על בלוק – מה שיוצר בנייה העשויה חלקים רבים המשולבים אלו באלו כדי ליצור את המבנה המוגמר. כל שלבי הבנייה המאוחרים יותר לשלד – מתבצעים גם הם בתוך הבלוקים: תשתיות האינסטלציה, החשמל, הגז והאינטרנט – כולם מבוצעים בבלוקים. 

פועל יוצא של הבנייה המסורתית הוא בנייה העשויה שלבים שלבים, חלקים חלקים. אלו בתורם יוצרים תהליכי בלאי מואצים המצריכים התייחסות תואמת עם הזמן והשקעה כלכלית מתמשכת ככל שהבלאי גובר. לעומת שיטת הבנייה המסורתית בבלוקים, שיטת הבנייה המודולרית הנפחית מבטיחה עמידות מקסימלית למשך זמן רב וזאת הודות לאחידות המבנה. 

  • בלי תזוזות במשך השנים 
  • בלי סדקים הגורמים לבלאי מואץ ולצורך בתיקונים רבים 

הבנייה המודולרית הנפחיתאיך זה קורה בזמן קצר כל כך? 

השיטה המודולרית הנפחית מבוססת על שימוש בבטון מסיבי. הבטון האחיד מאפשר לאנשי המקצוע להקים חדרים שלמים במינימום זמן. שלא כמו בשיטת הבנייה הטרומית הרגילה, החדרים מורכבים בשלמותם בשטח המפעל. הודות לריכוז כל העבודה כולה בשטח המפעל – הלקוח מקבל בית מובנה בהתאמה אישית ולפי צרכיו הייחודיים, בלי לשבור את הראש על עיכובים או טלפון שבור בין אנשי מקצוע.  

הקפדה על מבנה אחוד ומיעוט החיבורים בין רכיבי הבנייה מבטיחים עמידות מרבית לזמן רב יותר בשטח, בלי הפתעות בשטח וללא התפרקויות מפתיעות של חלקים במבנה.  

נוסף על הבנייה המרוכזת במפעל, החיבורים בשטח יורדים למינימום, מה שמונע תזוזות וסדקים מיותרים בזמן העבודה, כמו גם לכלוך בשטח, הפרעות לשכנים ולדיירי הבית, רעשים ושינויים מתמידים בתשתיות. כל עבודות הגמר מתבצעות במפעל ומבטיחות מקסימום שקט נפשי ללקוח, המעורב בכל שלבי התהליכים – התכנון, הביצוע והגימורים.  

הבדלים בין שיטת הבנייה הטרומית ובין שיטת הבנייה המודולרית נפחית 

שיטת הבנייה הטרומית יצרה לעצמה שם מפוקפק בשל השימוש בשיטות ראשוניות. בניגוד לשיטות הבנייה הטרומיות הראשוניות בתחום, הבנייה המודולרית הנפחית מבוססת על מודולים קיימים. אלו נבנים במפעל ויוצאים ממנו כיציקה נפחית אחת. התוצאה המתאפשרת היא של בתים בגודל 150 מ"ר לכל הפחות, כאשר כל חדר יכול לעמוד על 50 מטרים רבועיים או פחות.  

מהמפעל יוצא הבית כשהוא עם הריצוף, הדלתות, החלונות, חדרי האמבטיה, המרפסת, מערכת החשמל והמים, המיזוג וכל התשתיות הנדרשות האחרות. לשטח מגיע המבנה כשהוא מוכן להצבה בשטח.  

גמישות מקסימלית 

יתרון נוסף המתאפשר הודות לבנייה המודולרית הנפחית בא לידי ביטוי בגמישות. בעוד שבשיטת הבנייה הטרומית הגנרית החתכים קבועים ומגיעים למפעל כשהם במידות קבועות מראש – בשיטה המודולרית הנפחית החתכים נקבעים ומתבצעים בהתאם לדרישות הפרויקט וכמו שאתם תכננתם וחלמתם בדיוק.  

בין אם חלמתם על וילה מפנקת, בריכה או גג – יכול ליהנות מהם בתוך שלושה חודשים מיום ההזמנה, הודות להתפתחויות המאפשרות את שיטת הבנייה המודולרית הנפחית. 

ההפתעה הגדולה – בקופה 

ההפתעה האמתית בשימוש בשיטה המודולרית הנפחית טמונה בעלויות. כי אחרי שהשקעתם כל כך הרבה במיגון, בעיצוב וביצירה של בית מודולרי בהתאמה אישית וברמת מיגון עילאית, גם הייתם מצפים לשלם בהתאם, נכון? אז זהו, שלא בהכרח.  

למרות שיהיה זה אך מתבקש כי הבנייה בבטון תייקר את התהליך באופן משמעותי, הלכה למעשה – מה שקורה בפועל הוא שהעלויות רק פוחתות.  בטון בעל יסוד ורשת ברזל מתאימה יוצרים בידוד ברמה שאי אפשר להשתוות לה, מה שברוב המקרים מעלה את עלויות הבנייה כדי לאפשר את איכות החומר לטווח זמן ארוך.  

למרות כל אלו, דווקא בגלל אופי הייצור של השיטה המודולרית הנפחית – הלקוח, יחד עם האדריכל, יכולים לתכנן את הבית האידאלי שלכם בדיוק כפי שחלמתם שהוא יהיה.  

מבנה טרומי מודולרי - צימר מבט פנים
שתף את המאמר הזה:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
חזרה לדף הבלוג הראשי

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כשהתקופה קשה – הבניה קלה

אנחנו חיים בתקופה רוויית מתחים וכל אחד מאיתנו חווה את המתחים בדרכו. כאשר הכל סביבננו הולך ונעשה מעיק, כולנו צריכים להבטיח לעצמנו פינות של ביטחון.

קרא עוד »
דילוג לתוכן