דלג לתוכן דלג לפוטר

אמנותי

ענף הבנייה סובל – בעלי שטחים פנויים נהנים

"ענף הבנייה סובל?" אתם קוראים ואולי עלולים להרים גבה. אז זהו, שכן. ענף הבנייה סובל מאד. ממה סובל ענף הבנייה, איך אתם יכולים להרוויח מזה ומה הקשר לאיכות הסביבה? רגע לפני שאתם מחליטים כי איבדנו את זה, מאמר קצר שיחסוך מכם לא מעט כאבי ראש.

ענף הבנייה בישראל

לפי דיווח של כלכליסט, ענף הבנייה בישראל סובל מבעיות קיצוניות. מצד אחד: עודף בירוקרטיה המקשה על קבלת אישורי בנייה. זו בתורה, מביאה לעיכובים משמעותיים בתהליכי בנייה חשובים, מעכבת את ההכנסות של המשקיעים, מגדילה את הביקוש לשטחי דיור זמינים וכתוצאה מכך גם את עלויות המגורים, הן לשכירות והן לקנייה.

מצד שני: היעדר הסדרה ובנייה ללא אישורים – תופעות אשר בתורן לכאורה נועדו "לעקוף" את העיכובים, אבל בפועל גורמות לסיכונים משמעותיים למשתמשים בדיור עד לרמה של סכנת חיים, במקרים אחרים נוצרים ליקויים ארוכי טווח המורידים את רמת הבנייה הישראלית ומנמיכים את הרף כך שבפועל, מה שקורה הוא שקבלנים ובעלי שטחים יכולים לבחור אחת משתי אופציות:

האפשרות הראשונה היא של בנייה הנמשכת שנים ארוכות מאד, "נתקעת" לא אחת בשל הפסקות בנייה מרובות, עיכובים, סכסוכים בין אנשי מקצוע, אי הבנות, הסכמים שלא יוצאים לפועל ופרויקטים שנעצרים בשלבים שונים של הבנייה (החל משלב התכנון, דרך השלד ואפילו בשלבי הגמר).

האפשרות השנייה היא בניית בית בקצב מהיר שיחזיר את ההשקעה בתוך זמן קצר מאד, כמעט מידי, אבל יחשוף את היזם או הקבלן לתביעות של עשרות אלפי שקלים ובמקרים הקיצוניים יותר, תביעות של מיליונים. בנייה בקצב מהיר בעצם מנסה לעקוף את העיכובים הנוצרים בשל בירוקרטיה לא מוסדרת כך שמנהלי הפרויקטים "מדלגים" על אישורים חיוניים, מוותרים על חתימות השומרות על חיי אדם, מעגלים פינות בכל הנוגע להסדרים עם מהנדסים, חשמלאים ומומחים אחרים. התוצאה: רמה ירודה של בנייה וחשיפת מנהלי הפרויקטים לתביעות משפטיות עתידיות.

רפורמה – זה טוב ליהודים?

אם לא די בכל אלו, בשנים האחרונות מונהגת רפורמה הגורמת לעיכובים נוספים בתחום התכנון והבנייה. ענף הבנייה מאופיין בחוסר ודאות, סטנדרטים משתנים בין אנשי מקצוע שונים, היתרים הניתנים באופן לא עקבי ומידע הנמסר למבקשי היתרים שלא על פי חוק. יתרה מכך, לא אחת נחתמים הסכמים בדרכים לא דרכים, מה שהופך אותם לבלתי ישימים או לבעייתיים ביותר. יתרה מכך, תקנות משתנות לעתים ומעמידות את הקבלנים ואת אנשי המקצוע במצבים מאתגרים. היעדר העקביות, סטנדרטים משתנים ונורמות של אי עמידה בזמנים הפכו כל פרויקט בנייה לכאב ראש מתמשך. איך מקצרים תהליכים? בשתי מילים: בנייה טרומית.

בית פרטי בחצי שנה

מגמה הולכת וגוברת בשנים האחרונות מייצגת את הצורך של רבים ביציבות כלכלית ובהכנסה פסיבית קבועה. הוספה של יחידות דיור בחצר, על שטח אדמה פנוי או בהתאם לנתונים הקיימים – היא עניין של כמה צעדים פשוטים המאפשרים למשפחות רבות כיום לחיות ברווחה כלכלית ובשקט נפשי. אבל אליה וקוץ בה – מסתמא כי דווקא בשל הפשטות שבתהליכי הבנייה הקלה, רבים נוטים להקל ראש בתהליך.

מהי בנייה טרומית מבטון?

בנייה טרומית, או בנייה מודולרית, הינה שיטת בנייה המעניקה פתרונות מתקדמים לבנייה איכותית בעלת יסודות יציבים, ומאפשרת לבעלי שטחים ונכסים ליהנות מאיכות בנייה בסטנדרטים הגבוהים ביותר לשנים רבות.

במגבלות זמן או תכנון, הבנייה הטרומית מבטון מעניקה לכם את ההזדמנות ליהנות מהכנסה פסיבית יציבה ובטוחה בתוך זמן קצר. בלי כאבי ראש, בלי טרטורים ובלי הוצאות בלתי צפויות. היתרון? רווח נקי וביטחון כלכלי ללא השקעת זמן, טרחה או התעסקויות ודחיות.

אז למה בנייה טרומית מבטון?

יתרונות הבנייה הטרומית מבטון:

  • עמידה יותר – עמידות גבוהה בפני רטיבות, אש, רעידות אדמה, פגעי מזג האוויר ובלאי טבעי
  • דיוק רב – דיוק וירידה לניואנסים קטנים ברמות שאינן אפשריות בבנייה רגילה
  • עמידה בתקנים בינלאומיים – הודות לטכנולוגיות מתקדמות, הבנייה עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום הבנייה ברחבי העולם
  • אקולוגית – בנייה טרומית מבטון פוגעת פחות בתנאי הסביבה ומשמרת את התנאים הסביבתיים
  • קצב בנייה מהיר – הודות לתכנון מרבי כבר במשרד, הבנייה מתקדמת בקצב מתוכנן מראש
  • לדמיון אין גבולות – הטכנולוגיות המתקדמות של הבנייה הטרומית מבטון מבטיחות כי כל תכנית אדריכלית מיושמת ברמת דיוק גבוהה וללא פגיעה באיכות

שתף את המאמר הזה:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
חזרה לדף הבלוג הראשי

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כשהתקופה קשה – הבניה קלה

אנחנו חיים בתקופה רוויית מתחים וכל אחד מאיתנו חווה את המתחים בדרכו. כאשר הכל סביבננו הולך ונעשה מעיק, כולנו צריכים להבטיח לעצמנו פינות של ביטחון.

קרא עוד »
דילוג לתוכן