דלג לתוכן דלג לפוטר

אמנותי

למה לי בנייה מודולרית? היתרונות עבור יזמים

זה כבר לא סוד בישראל כי התכנון והבנייה בישראל לוקים בחסר. כל מי שחוזר מטיול בחו"ל לא שוכח להתלונן על רמות התכנון והבנייה בארץ. אלו הן רק חלק מהמכות שמתמודדים איתם גופים שונים בישראל: ניהול כושל של עתודות קרקע, בנייה לא חוקית וכאשר היא כן חוקית – היא מתקיימת בצורה לא מנוהלת היטב אלא בשיטת ה"חפיף". בדיוק עבור התכונות הללו נוצרה הבנייה המודולרית.

בנייה מודולרית – הפתרון ליזמים בישראל

קצב צמיחת הבנייה בישראל אינו מותיר מקום לספק: יש צורך בפתרונות יעילים לעלייה המתמדת בביקוש למגורים ברי קיימא. עם התרבות טבעית של אוכלוסייה ההולכת וגדלה מיום ליום, מאבקים בין בעלי עניין בתחום הנדל"ן וצורך הולך וגובר של משפחות צעירות וזוגות צעירים למגורים ראויים, הצורך בפתרון יעיל, מהיר ואפקטיבי לדיור הולך ונעשה אקוטי.

מצוקת הדיור הולכת ומתגברת

מצוקת הדיור בארץ מוכיחה כי יש צורך בפתרונות מידיים ומהירים. בנייה מודולרית המותאמת לפי צרכי ענף הדיור מסתמנת כפתרון יעיל, אפקטיבי ואמין. החל מדיור ציבורי, דרך פתרונות דיור יעילים ועד ליחידות דיור מותאמות אישית לילדים או להשכרה – הבנייה המודולרית מסתמנת כפתרון יעיל למגוון צרכים.

כיצד הבנייה המודולרית נותנת מענה לצורך בדיור?

בתקופה בה מחירי הדיור הולכים ועולים ללא הפסקה, הצורך בדיור בר קיימא נעשה אקוטי. הודות לפיתוחים הטכנולוגיים בשנים האחרונות, מתאפשרת שיטת בנייה אפקטיבית, יעילה, חכמה ובעיקר – מותאמת לשוק הישראלי.

כאשר מצוקת הדיור הולכת וגדלה, הפתרון היעיל ביותר הוא זה הכולל את כל מאפייני השוק הישראלי ומבוסס על עמידה בזמנים, שימוש בחומרים בעלי עמידות גבוהה עבור תנאי מזג האוויר הישראלי וכן אפשרות למקד את תהליך הבנייה במקום אחד.

יתרונות הבנייה המודולרית בפרויקטים ישראליים

בניגוד לבנייה המסורתית, הבנייה המודולרית מתקיימת כולה במתחם אחד. כן, כן, כל תהליכי הבנייה, כל המחלקות לרבות:

  • תכנון
  • הנדסה
  • עיצוב פנים
  • קשרי חוץ
  • ניהול סחורה
  • קשרי לקוחות

ONE STOP MANUFACTURE – הכל במפעל אחד

כאשר קבלי החשמל מיוצרים בסין, הקורות בבריטניה והלוחות בארצות הברית – מה הפלא שתהליכי הבנייה מתעכבים כל כך? במקום לנהל פרויקטים בשלט רחוק ובצורה מבוזרת שאינה מאפשרת שליטה, הבנייה המודולרית מיישמת שיטה אחרת של בנייה, שיטה המבוססת על אפקטיביות, עמידה בזמנים ויעילות מקסימלית.

כל אלו מתנהלים במקום אחד ומאפשרים למנהל של כל פרויקט להיות בקשר קבוע, צמוד ומפוקח עם כל אחד מבעלי המקצוע. בכל רגע נתון, יכול המפקח על תהליכי תכנון ובנייה ליצור קשר עם כל אחד מהמעורבים בתהליך הבנייה. זאת, בניגוד לתהליך בנייה מסורתי בו תהליכי בנייה מתעכבים לעתים רבות שבועות ואף חודשים בשל אי הגעה בזמן של אנשי מקצוע שונים, ביניהם חשמלאים, אנשי תשתיות, טכנאי מזגנים ועוד. אי הגעה בזמן של אחד מאנשי המקצוע מעכבת את התהליך כולו. מסיבות אלו, ריכוז כל תהליכי הבנייה במבנה אחד הינו בין הצעדים החכמים ביותר עבור בעלי נכסים המעוניינים לקדם עניינים, כמו גם מועצות ועיריות בהן התכניות נדרשות לעמידה קפדנית בזמנים.

הבנייה המודולרית ליישובים קהילתיים והרחבות – דווקא עכשיו

דווקא עכשיו, כשהצורך בבנייה איכותית ועמידה לצורך הרחבת היישוב וקליטה של תושבים חוזרים – נעשה אקוטי, הבנייה המודולרית הופכת להיות פתרון בר קיימא. דווקא בתקופה בה הלחץ גובר בשל מצוקת דיור משמעותית ברחבי העולם כולו והארץ בפרט – יותר ויותר ראשי ערים ויושבי ראש במועצות הגדולות – מחפשים אחר פתרון יעיל שיאפשר לאכלס משפחות וזוגות צעירים.

מבחינת התושבים, רצוי היה כי הפרויקטים יהיו מוכנים כבר אתמול. יחידות דיור רבות יכולות היו להוות פתרון בר קיימא לזוגות צעירים החוזרים ליישובים שאותם עזבו לפני עשור או שני עשורים. הבנייה המודולרית מהווה פתרון ישים, בר קיימא, אפקטיבי ומתקדם המספק תשובה לזוגות רבים המעוניינים לחזור ליישוב וכבר לא יכולים לחזור לגור אצל ההורים.

בנייה מודולרית ביישובים חדשים

זה כבר לא סוד שצעירים רבים עוזבים את המרכז בשל צפיפות הולכת וגוברת. מודיעין, בית שמש, עמק חפר ואזורים רבים וטובים אחרים שהיו נשכחים בשל הבהלה לעיר הגדולה, חוזרים להיות אתרים מבוקשים בשל החיפוש אחר איכות חיים גבוהה. לצד ההתרחבות ביישובים קיימים, יישובים חדשים מוקמים לטובת שוחרי השקט והמרחב המעוניינים לגור באזור איכותי, בלי להתרחק יותר מדי מהמרכז. הבנייה המודולרית ניתנת לתכנון גם בהיקפים רחבים כך שניתן לתכנן באמצעותה יישובים שלמים.

פנייה לאיש מקצוע

כדי לקבל מידע נוסף אודות הבנייה המודולרית, להתייעץ ולקבל מענה לשאלות – תוכלו לפנות בכל רגע נתון לאנשי המקצוע שלנו ולקבל מענה לכל שאלותיכם.

שתף את המאמר הזה:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
חזרה לדף הבלוג הראשי

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כשהתקופה קשה – הבניה קלה

אנחנו חיים בתקופה רוויית מתחים וכל אחד מאיתנו חווה את המתחים בדרכו. כאשר הכל סביבננו הולך ונעשה מעיק, כולנו צריכים להבטיח לעצמנו פינות של ביטחון.

קרא עוד »
דילוג לתוכן