דלג לתוכן דלג לפוטר

אמנותי

בנייה קלה מול בנייה מודולרית – האם ההבדלים באמת כל כך חשובים?

מסתבר שכן

אם בשנים הראשונות של המילניום החדש ה"בנייה הקלה" זכתה ליחס קצת מהסס, הרי שהרגולציה הישראלית, הצורך ההולך וגובר במגורים ראויים ושיפורים מתמידים ברמות הטכנולוגיה המשולבות בנדל"ן – הפכו את הבנייה המודולרית לאחד הפתרונות היותר פופולאריים ומבוקשים עבור משפחות רבות, וכולם מרוצים. אבל נראה ששביעות הרצון הכללית רק יוצרת עוד ועוד סוגי בנייה קלה והבונה המתחיל כבר לא יודע מהיכן להתחיל.

יותר ויותר שמות מפוצצים נכנסים לתודעה שלנו בכל הנוגע לבניית יחידות דיור ובתים חדשים וכבר אי אפשר להבדיל ביניהם עד שנהיה מורכב מדי לדעת מה היא השיטה המתאימה ביותר עבורנו.

אנחנו בביתנית, החברה המובילה בישראל לשיטות בנייה מתקדמות, החלטנו לעשות קצת סדר בעניין. בואו נעשה את זה פשוט: מהקל אל הכבד, תרתי משמע.

  1. הבנייה הקלה– הבנייה הקלה ביותר. זכתה לשם של בנייה לא עמידה בשנות ה-90 וזכתה לשיפורים רבים מאז. כיום משמשת למבנים בשימושים רבים. בנייה תחשב ל"קלה" כאשר החתכים של המחיצות הפנימיות/ הקירות הפנימיים הם בעלי משקל נמוך ובכל מקרה לא יותר מ-50 קילוגרם למ"ר. הבנייה הקלה חוסכת רבים מתהליכי הבנייה, כמו גם את השאריות שיש לבנייה הקונבנציונאלית.

השלד של הבנייה הקלה לרוב יהיה עשוי אלומיניום או פלדה בשילוב של חומר מוקצף המשמש לבידוד. לבנייה קצרת מועד המצריכה מבנים ייעודיים בתוך זמן קצר – זו היא השיטה האידאלית.

  • הבנייה המודולרית–ה"סנדביץ'" של שיטות הבנייה החדשניות– מותאמת בדיוק לצרכים של הבונה על פי תכנון ודרישה מראש. במאפיינים רבים היא דומה לשיטת הבנייה הקלה ועם זאת, משולבים בה אלמנטים המיועדים לייצוב המבנה ולהתאמתו הייחודית לצרכים של מזמין העבודה.

המשמעות של הדבר היא כי תהליך הבנייה צריך להתקיים במפעל עצמו ורק לאחר תיאום מקסימלי עם מזמין העבודה כדי להתאים את רמות חוזק המבנה, גודלו וחלוקת החללים הפנימיים בהתאם לייעוד הבנייה.

  • בנייה מתועשת – הבנייה הכבדה ביותר המשתייכת לשיטות הבנייה הקלה. משמשת לרוב למבנים תעשייתיים, חניונים, מוסדות ועוד. הבנייה המתועשת כוללת בעיקרה חלקים שיוצרו בסרט נע באתר הבנייה, כאשר מיד לאחר הייצור חלקים אלו משולבים במבנה שהוזמן מראש. למאפייני בנייה זו השפעות תעשייתיות רבות אשר אינן מניחות את הדגש על הפרטים הקטנים, כי אם על תהליכים רצים, המאפשרים יצירה של מבנים גדולים ומסיביים על פי הזמנה מראש.

לכל אחד מהסוגים אופיו הייחודי וכן התהליכים האופייניים לו, המאפשרים את יצירת התוצאה הרצויה. כדי להתאים את הבית שלכם בדיוק לצרכים האישיים שלכם, חשוב לעבוד בד בבד עם מהנדס מנוסה המכיר את שיטות הבנייה השונות ומתמצא בהבדלים המהותיים בין כל אחת מהשיטות.

והבשורה החדשה: בנייה מודולרית נפחית

מי שמתמצא דיו והגיע עד לכאן כדי להרוויח את מקסימום התועלת במינימום הוצאה, ישמח בוודאי לגלות כי הבנייה המודולרית היא לא המילה האחרונה בתחום. בנייה מודולרית נפחית –השיטה המתקדמת ביותר

הייחודיות של השיטה באה לידי ביטוי בשמה – ניחשתם נכון, בנפח שלה. יש שישאלו בשלב זה: למה נפח הוא יתרון? בעידן בו רק מבקשים לצמצם את הגודל ולהפוך כל תהליך לבעל מינימום תהליכים, בשיטת הבנייה המודולרית הנפחית מצמצמים תהליכי בנייה על חשבון הנפח בחלל ומגדילים את רמת היציבות בעת הגעה לשטח אליו מיועד המבנה. מה זה אומר בפועל?

  1. במקום להרכיב בשטח הפתוח לוח אל לוח, חיבור אל חיבור ותשתית אל תשתית אחד אחרי השני כדי ליצור מבנה יציב ועמיד – כל החיבורים כולם מתקיימים במרחב הסטרילי של הבנייה. כך נמנעת חשיפה לאבק, לחוסר דיוק בחיבורים ואולי היתרון המשמעותי ביותר – כל בעלי המקצוע לרבות החשמלאים, האינסטלטורים, אנשי הגז, המהנדסים, אנשי הקרמיקה – כולם עובדים במפעל עצמו בתנאים מקסימליים ומשמרים איכות גבוהה של בנייה.
  2. בלי רעש, בלי הפרעות – הודות לבניית כל המבנה בשטח המפעל, נחסכים מבני הבית ומן השכנים רעשים ההולכים ומתרבים כיום, כגון רעשי קידוח, חציבה באדמה, שימוש במקדחות, פטישונים ועוד. כל אלו נמנעים בשל הבנייה המודולרית הנפחית.
  3. יציבות מקסימלית מושגת הודות לניוד מבנה בעל נפח ומבנה אחוד – המונע סדקים, תזוזות לא רצויות, פגיעה בחומרי הגלם או ירידה באיכות חומרי הגלם לאורך השנים בשל ריבוי חיבורים.
  4. באופן כללי, ניתן לומר כי ככל שרבים יותר החיבורים המשמשים לבניית המבנה – כך אחוזי היציבות הכללית פוחתים. לפיכך, הודות לבניית מבנה אחוד בשטח המפעל, הבנייה המודולרית הנפחית מבטיחה מקסימום יציבות בשטח, מינימום הפרעה לבני הבית ולשכנים ורווח מקסימלי.

כדי לשמוע פרטים נוספים על שיטת הבנייה המודולרית הנפחית ולהתאים את התכנון לבית חלומותיכם, אתם מוזמנים ליצור קשר ולקבל את כל האינפורמציה הדרושה כדי שבתוך זמן קצר תוכלו לגור בבית שעליו חלמתם.

בית שנבנה בבניה טרומית מודולרית
שתף את המאמר הזה:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
חזרה לדף הבלוג הראשי

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כשהתקופה קשה – הבניה קלה

אנחנו חיים בתקופה רוויית מתחים וכל אחד מאיתנו חווה את המתחים בדרכו. כאשר הכל סביבננו הולך ונעשה מעיק, כולנו צריכים להבטיח לעצמנו פינות של ביטחון.

קרא עוד »
דילוג לתוכן