דלג לתוכן דלג לפוטר

אמנותי

בנייה נפחית מודולארית – מה זה אומר? יתרונות וחסרונות

מצוקת הבנייה בישראל מביאה יותר ויותר מוסדות, עיריות ומועצות לחפש אחר פתרונות יעילים לבנייה מהירה ופשוטה, וגם בעלי בתים פרטיים החיים על פי הקצב הפוסט מודרני לא יכולים להרשות לעצמם להתעכב זמן רב על בנייה ממושכת שבואו נודה בזה, מצריכה גם הרבה אופטלגין וויתור על שעות שינה מרובות, ולא פחות חשוב מכך – חשבון בנק מרוקן.

מתכננים בניית בית או הרחבה של הבית הקיים? לא בטוחים מנין להתחיל אפילו? המאמר הבא הוא עבורכם.

בנייה קלה, בנייה כבדה ובנייה מודולרית נפחית – יחי ההבדלים

שיטות בנייה חדשניות צצות היום כמו פטריות אחרי הגשם. ומה הפלא? כשהגידול באוכלוסייה רק הולך ומתגבר, האם מישהו יכול לעצור את הביקוש ההולך וגובר לדיור בר השגה, איכותי וכזה שניתן לגור בו וכמה שיותר מהר?

מסתבר שלא: יותר ויותר שיטות בנייה חדשניות מתפתחות והופכות להיות חלק מהנורמה בשוק הנדל"ן. הקבלנים, מועצות עירוניות ויזמים שונים מחפשים בכל רגע את הדרך הטובה ביותר לחסוך בהוצאות וזמני בנייה כדי לשרת את הביקוש ההולך וגובר. אלו הן רק חלק מהשיטות הקיימות כיום:בנייה קלה, בנייה טרומית, בנייה מודולרית, בנייה מתועשת ועוד ועוד. אז פלא שהציבור הולך לאיבוד?

הניסיון מוכיח כי מבין מגוון השיטות הקיימות כיום, רק אחת מציעה פתרון מגורים אמיתי לאנשים שמחפשים בית ולא רק מבנה ארעי. זוהי שיטת הבנייה הנפחית מודולרית. אבל רגע, מה זה בכלל אומר?

מהי שיטת הבנייה הנפחית מודולארית?

כדי לסבר את האוזן, בואו נתחיל ממה בנייה מודולארית נפחית היא לא: הבנייה המודולרית הנפחית היא לא שיטת בנייה קלה. אז נכון, מאד קל להתבלבל כי שני התהליכים מאפשרים לכם לקבל מפתח לבית החדש בתוך חודשים ספורים. ועדיין, מי שכבר הספיק להציץ, יודע: מי שכבר הספיק לחוש יודע: הבניה המודולארית נפחית הרבה יותר עמידה.

מקור השם

בעוד שהשימוש במודולציה הפך להיות חלק מהשפה של התרבות הפוסט מודרנית הדינמית, דווקא נפח הוא היבט שנרצה לצמצם בבנייה. אז למה "נפחית"? בדיוק מאותו צורך בצמצום: השיטה הנפחית מבוססת על בניית מודולים הנמדדים על פי נפחם ויוצאים מהמפעל ביחידות נפח מתוכננות מראש עד לפרט הקטן ועל פי מידות וסטנדרטים שהצבתם אתם לאדריכל.

אז הודות לניסיון של עשרות שנים בתחום, פותחה שיטה ייחודית שאינה מבוססת על שימוש בחומרים קלים וחומרי הגלם שלה עמידים הרבה יותר מפאנלים או אלמנטים מורכבים מפלדה. שיטת הבנייה המודולארית הנפחית מתאפיינת במספר היבטים ייחודיים. הבה נמנה את היתרונות הבולטים של השיטה הנפחית המודולארית, ההופכת אותה לשיטה המובילה באיכותה בארץ ובעולם:

  • בית מוכן בתוך ארבעה חודשים – שיטת בנייה מהירה המאפשרת כניסה לבית החדש שלכם בתוך ארבעה חודשים בלבד מרגע קבלת ההיתרים
  • חסכון משמעותי בהוצאות – במקום להשקיע לפחות מיליון (לפחות!) בבניית בית חדש, כמה מאות אלפים יכולים להפוך להיות הבית המפנק החדש שלכם! (בתלות בתכנון יעיל)
  • סטריליות ועמידה בסטנדרטים מחמירים – רגילים לסטנדרטים "חפיפניקיים" של שיטת הבנייה הישראלית? אתם יכולים לשכוח מהם. הודות לבנייה מוקפדת, מנוהלת ומנוטרת סביב השעון בשטח המפעל – הבנייה המודולארית הנפחית הינה בעלת רמות הדיוק הגבוהות ביותר. יתרה מכך, הודות לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות, כל שלב בתהליכי הבנייה מיישם סטנדרטים בין לאומיים מחמירים של איכות בנייה.
  • ניטור סביב השעון – בעוד ששיטות בנייה מסורתיות מנוהלות (בערך) בצורה מבוזרת תוך היעדר תיאום בין אנשי המקצוע השונים, שיטת הבנייה המודולארית הנפחית נמצאת בכל רגע תחת עיניים הדואגות כי כל שלב בבנייה יבוצע על פי ההגדרות והתנאים שהוצבו מראש. בכך, אנחנו מבטיחים תוצאות מרשימות ועמידה בזמנים.
  • חסכון משמעותי בזמן –במקום להוביל לשטח הבנייה כל חלק בנפרד תוך גרימת רעש, בלאגן ולכלוך, השיטה הנפחית מאפשרת הובלה של כל חדר כיחידה אחת והרכבת כל החלקים בשטח הייעודי ביום אחד.
  • שימוש בחומרים "כבדים" – חומרי הבנייה המשמשים לשיטה המודולרית הנפחית מבוססים בעיקר על בטון הידוע ביציבותו ועמידותו למשך שנים רבות. תשכחו ממה ששמעתם על הבנייה הקלה.
  • שקט ואיכות חיים – מכירים את זה? שש בבוקר, הפטישונים מתחילים לקדוח לכם בראש כי מקימים בית חדש ממול ביתכם. השיטה המודולארית הנפחית מאפשרת בנייה של בית שלם בשטח המפעל כך שביום הצבת המבנה בשטח הייעודי לו – המחיר הוא רעש ולכלוך מינימליים. לשכנים ולכם יש שקט וניקיון סביבתי לאורך כל תקופת הבנייה.

עם זאת, אף אחד אינו מושלם. גם הבנייה הנפחית המודולארית לוקה בחסרונות, או יותר נכון: בחסרון אחד: גמישות נמוכה יותר. בשל היות הבנייה מבוססת מודולים – יחידות בנייה מוגמרות היוצאות מהמפעל כמו שהן, אפשרויות התיקון והשינוי מצטמצמות לאחר סיום בנייה של מודול שלם.

אחרי הכל, מדובר בפרויקטים ברי הגשמה המאפשרים לכם ליהנות מבית חדש בתוך חודשים ספורים מרגע קבלת ההיתרים, בלי הרבה מאמצים מצדכם. אם עוד יש לכם שאלות, מוזמנים תמיד לפנות אלינו.

שתף את המאמר הזה:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
חזרה לדף הבלוג הראשי

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כשהתקופה קשה – הבניה קלה

אנחנו חיים בתקופה רוויית מתחים וכל אחד מאיתנו חווה את המתחים בדרכו. כאשר הכל סביבננו הולך ונעשה מעיק, כולנו צריכים להבטיח לעצמנו פינות של ביטחון.

קרא עוד »
דילוג לתוכן