דלג לתוכן דלג לפוטר

אמנותי

בנייה מתועשת, בנייה טרומית ומה שביניהן

תנופת הבנייה הפוסט מודרנית היא כבר לא תופעה שאפשר להתעלם ממנה: בכל מקום אנו עדים להתפתחות מואצת של בנייה, כבישים ותעשייה בכלל. הביקוש לשטחי מגורים זמינים הולך וגדל ועימו גם הצורך בשיטות בנייה מתקדמות, העומדות בסטנדרטים גבוהים.

אז רגע, מה היא בעצם בנייה מתועשת?

כמשתמע משמה, בנייה מתועשת היא צורת בנייה המבוססת על שימוש במגוון אמצעים תעשייתיים שונים: טכנולוגיות, ציוד ושיטות בנייה העושות שימוש במיכון מתקדם. המאפיין העיקרי של הבנייה התעשייתית הוא היכולת לייצר באופן סדרתי רכיבים שונים לבנייה במטרה לקדם את תהליך הבנייה.

בנייה מתועשת ובנייה טרומית – אותו דבר?

בשל ריבוי שיטות הבנייה המאפשרות כיום ליהנות מבית מרשים בתוך חודשים ספורים, רבים נוטים להתבלבל בין שיטת הבנייה הטרומית ובין הבנייה המתועשת ולחשוב כי מדובר בשיטות שונות. אמנם, יש הבדל בין בנייה טרומית ובין בנייה מתועשת: בעוד רוב תהליכי הבנייה בשיטה הטרומית מתקיימים במפעל וחוסכים מתושבי הסביבה את הרעש, האי נעימות והתהליכים האינסופיים של הבנייה המתועשת, זו האחרונה לרוב מתקיימת בשטח.

עם זאת, שיטת הבנייה הטרומית גם היא מהווה סוג של שיטת בנייה מתועשת וזאת משום שהיא עושה שימוש באמצעים תעשייתיים. ההבדל העיקרי הוא מיקום תהליכי הבנייה והיתרונות שיש לבנייה טרומית עבור הלקוחות ותושבי הסביבה.

כך, הן הבנייה הטרומית והן הבנייה המתועשת הן שיטות תעשייתיות. זאת, בניגוד לשיטת הבנייה הקונבנציונאלית, בה השלד נבנה מבטון מזוין, את חלקי המבנה יוצקים בשטח תוך שימוש בטפסות עץ.

למה בנייה מתועשת?

לבנייה המתועשת בכלל ולשיטה הטרומית בפרט יש אינספור יתרונות, במיוחד בעידן הפוסט מודרני בו כל התהליכים מתקיימים במהירות ולעתים רבות – תוך יישום חלקי ביותר של תהליכי ניטור ובקרה על מה שכבר נעשה.

השיטה המתועשת ממקסמת את איכות הבנייה הודות ליכולות הפיקוח המתקיימות במפעל עצמו. שלא כמו עבודה בשטח, השימוש בתוכנות תכנון והנדסה מתקדמות במפעל עצמו, תוך יישום טכנולוגיות חדשניות ושימוש בתוכנות בנייה הנדסיות קפדניות – הם אלו שהופכים את הבנייה המתועשת לבחירה המועדפת על רבים.

היתרונות שהופכים את הבנייה הטרומית לבחירה של המהנדסים

מהירות

הבנייה המתועשת מתאפיינת בתהליכים קצרי מועד, המוגדרים בזמן וביעדים ברורים מראש. בניגוד לתהליכים ארוכי טווח שאינם מסתיימים במשך זמן רב וגורמים להפסדים, תהליכי הבנייה המתועשת אורכים זמן קצר ומאפשרים למהנדסים להסתמך עליהם בעיניים עצומות.

בטיחות וביטחון

כולנו כבר יודעים כי החשיפה לפציעות בעבודה הולכת ונעשית תופעה. ככזו, היא מעמידה רבים ממנהלי הפרויקטים בפני סיכונים וחששות. הבנייה המתועשת לעומתה, מעניקה שקט נפשי למנהלי הפרויקטים הודות להיותה שיטה בטיחותית, ללא הצורך בשליחת פועלים לשטח והעמדתם בתנאי סיכון. השקט הנפשי הזה שווה הכל.

רמת גימור גבוהה

לרמת הגימור יש השפעה רבה על התוצאה הסופית, על הרושם שמשאירה הבנייה ועל המוניטין של המהנדס. דווקא בשל הביקוש ההולך וגובר לשטחי מגורים זמינים בישראל בשנים האחרונות, תהליכים מורכבים של בנייה זוכים לגישת ה"חפיף". ההשקעה ברמת גימור גבוהה מעניקה את תחושת הביטחון והמקצועיות לתהליכי בנייה, גם כאשר אלו מתקיימים במהירות יחסית.

חוזק ועמידות לשנים רבות

אסונות שהתרחשו במבנים ישנים נותרים בתודעה הציבורית למשך שנים רבות. בהיעדר תהליכי פיקוח ראויים, תהליכי בנייה קונבנציונאלית כבר המחישו כיצד בנייה חפוזה יכולה להביא לאסונות העולים בחיי אדם. העמידות שמספקת הבנייה המתועשת מאפשרת למהנדסים את השקט הנפשי בהסתמכות על הקבלנים שלהם והעובדים, בידיעה כי התהליך יתבצע תוך עמידה בזמנים וזאת – מבלי להתפשר על איכות הבנייה ועמידותה לשנים רבות.

שתף את המאמר הזה:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
חזרה לדף הבלוג הראשי

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כשהתקופה קשה – הבניה קלה

אנחנו חיים בתקופה רוויית מתחים וכל אחד מאיתנו חווה את המתחים בדרכו. כאשר הכל סביבננו הולך ונעשה מעיק, כולנו צריכים להבטיח לעצמנו פינות של ביטחון.

קרא עוד »
דילוג לתוכן