דלג לתוכן דלג לפוטר

אמנותי

בנייה מתועשת – המלצות

ההחלטה הנבונה ביותר המיושמת על ידי מועצות, מע"רים ומתכנני ערים ומרחבים בשנים האחרונות כוללת בתוכה את המעבר לבנייה מתועשת. הבנייה המתועשת מאפשרת להשלים תהליכי הרחבה עירונית, יצירת גשרים חדשים ועבודה בקנה מידה ארציים בעבודה תשתיתית או אווירית. העתיד הולך לכיוון מתועש ואיתו גם ענף הבנייה.

כוחה של הבנייה המתועשת

אבל רגע, מה היא בעצם בנייה מתועשת?

אנחנו שומעים סביבנו את המושגים "בנייה מתועשת" ו"בנייה קלה", "בנייה מתקדמת" או "בנייה טרומית" ולעתים נדמה שנוצר בלגן בין המושגים השונים. אז קודם כל, כדאי ליצור מעט סדר: "בנייה מתקדמת" היא שם כולל למגוון רחב של סוגי בנייה השונה באופייה מהבנייה המסורתית. בתוך מונח זה נכללות שיטות בנייה שונות וביניהן שיטת הבנייה הירוקה, השמה את הדגש על חומרים לא מזיקים, הבנייה הטרומית, השמה את הדגש על ייצור טרומי של רכיבי הבנייה וחלקיה, הבנייה המתועשת, אשר כשמה כן היא – מתמקדת בבנייה תעשייתית.

מאפייני הבנייה המתועשת

  • מותאמת לפרויקטים בקנה מידה ענקי
  • מאפשרת השגת תוצאות מדויקות
  • הגעה לרמת גימור גבוהה גם בפרויקטים ארוכי טווח
  • תהליך ייצור חסכוני במשאבים

המלצות חשובות לפני התחלת בנייה בשיטות מתועשות

בקרה – לא רק על ידי המפקח

שיטת הבנייה המתועשת מאפשרת למנהלים בשטח, כמו גם למתכננים ולמפקחי הבנייה – לדעת בדיוק מה קורה בכל פרויקט, בכל רגע נתון. אבל בניגוד לשיטת הבנייה המסורתית בה כל שלב משלבי הבנייה הוא עולם שלם בפני עצמו, בשיטת הבנייה המתועשת הפיקוח על הבנייה הוא כללי ומתקיים בו זמנית על כל תחומי הבנייה באשר הם.

אבל זה לא מספיק. אמנם, מדובר בשיטה המייעלת משמעותית את ההתפתחות העירונית והבין עירונית, ועם זאת ישנה חשיבות בלתי מבוטלת לפיקוח בשטח. כדי להבטיח מינימום הוצאות על תחזוקה שוטפת של גשרים ותשתיות, מבני ענק וחניונים, חשוב שתהיו מעורבים בתהליך הבנייה ותדאגו לקבל דיווחים שוטפים מהמפקח בשטח. כך, תוכלו להעיר הערות או לבקש בקשות בזמן אמת ולא לגרום לעבודה כפולה בדיעבד בשל שינויים בתכניות.

עבודה עם תוכנות הדמיה מתקדמות

אחת האפשרויות ההופכת את תהליך הבנייה להרבה יותר קל, מדויק ובעל סטנדרטים גבוהים היא יכולת ההדמיה המדויקת. עבודה עם תוכנות הדמיה מתקדמות מאפשרת הן למהנדסים, הן לקבלנים והן לבונים בשטח – לדעת בדיוק איך ייראה הבית העתידי, באילו חומרים רצוי להשתמש ועוד.

תכנות ההדמיה המתקדמות ביותר כוללות גם חישובים רלוונטיים העושים חלק ניכר מהעבודה עבורכם. כך, תוכלו לדעת בדיוק מה המידות הדרושות לשילוב נישה שלא הייתה קיימת בתכנון המקורי, מה מידת הקשיות הדרושה לפאנל, מה רמת הבידוד התרמי ההולכת ועוד. כל אלו מקצרים את תהליכי הבנייה משמעותית והופכים את התהליך לקל ונוח.

התמצאות במושגים רלוונטיים

חשוב להכיר את המושגים השונים טרם תחילת תהליך הבנייה וזאת על מנת שתוכלו להבין במה מדובר עם ההתקדמות של הבנייה עצמה. כדי שתוכלו ליהנות מבנייה איכותית למשך שנים רבות בלי להתפשר על איכות חומרי הגלם ועל סטנדרטים גבוהים בכל אחד משלבי הבנייה, חשוב להכיר את ארבעת קווי הייצור המרכזיים עליהם מבוססת רוב הבנייה המתועשת.

  1. קו ייצור לאלמנטים לגשרי מקטעים – כשמו כן הוא; ייעודי ומתאים לייצור גשרי מקטעים.
  2. קו ייצור לאלמנטים עשויים בטון דרוך או לא דרוך – שם כולל לאלמנטים טרומיים מבטון מזוין המשמשים למגוון מטרות, בעיקר למיגוניות וחניוניים מודולריים.
  3. קו ייצור ללוחות חלולים דרוכים – לוחות דרוכים מיועדים בעיקר לייצור תקרות במבנים תעשייתיים.
  4. קו ייעודי למוצרים לפי דרישה – כשמו כן הוא, קו ייצור המיועד לרכיבים משתנים ביניהם קירות תומכים ועוד.

חשיבות התפעול התקין של מרכז לוגיסטי

 כדי להבטיח כי תהליכי הבנייה המתועשת יתקיימו בצורה היעילה ביותר, יש להקים מרכז לוגיסטי או לעבוד עם מרכז לוגיסטי קיים הפועל בשיתוף פעולה מלא עם ספקים ולקוחות. מרכז לוגיסטי עכשווי עדכני הפועל על פי התקנים המחמירים ומעניק שירות סביב השעון מאפשר לפרויקט להתקדם ללא הפרעות וללא עיכובים, הודות לזמינות מלאה של החומרים ועבודה בכל שעה נדרשת על מנת להביא את הפרויקט ליעדו במינימום הזמן.

המרכז הלוגיסטי או המרלו"ג הפך בשנים האחרונות להיות חלק מרכזי בשרשרת האספקה ולפיכך יש לו סמכויות מהותיות בקידום תהליך הבנייה עד להגעה ליעד הרצוי. הבחירה בשיטת הבנייה המתועשת מצריכה עריכת בירורים שונים והיכרות עם המרכז הלוגיסטי, מיקומו ומנהליו. זאת, כדי להכיר את הנפשות הפועלות ולדעת עם מי אתם עתידים לעבוד.

לסיכום, הבנייה המתועשת היא השלב הבא באבולוציה ההתפתחותית של עולם הבניה. ככזו, חשוב שתכירו את כל המושגים ותהליכי הבנייה וכמו כן, תהיו מעורבים בהם. אם יש לכם שאלות, מוזמנים לפנות בכל עת ולקבל מענה מקצועי ואישי.

יחידת דיור בבניה טרומית מודולרית
שתף את המאמר הזה:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
חזרה לדף הבלוג הראשי

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כשהתקופה קשה – הבניה קלה

אנחנו חיים בתקופה רוויית מתחים וכל אחד מאיתנו חווה את המתחים בדרכו. כאשר הכל סביבננו הולך ונעשה מעיק, כולנו צריכים להבטיח לעצמנו פינות של ביטחון.

קרא עוד »
דילוג לתוכן