דלג לתוכן דלג לפוטר

אמנותי

בנייה מתועשת – האותיות הקטנות שלא קראתם

בסופו של יום, אין חכם כבעל ניסיון. ומי שהתגורר בחייו במגורים הבנויים בשיטה תעשייתית יודע כי יש הבדלים משמעותיים בין מבנה הבנוי בשיטה המסורתית ובין מבנה בבנייה טרומית/ תעשייתית. אז לפני שקופצים על המציאה או הרעיון, בואו נעבר ונראה עם מה נצטרך להתמודד שאינו מובא בחשבון בשיקולים הראשוניים.

מאפייני הבנייה המתועשת

הבנייה המתועשת הינה בעלת יתרונות חד משמעיים הבאים לידי ביטוי באופנים שונים ומגוונים, ההופכים את החיים להרבה יותר פשוטים לניהול. לא משנה אם מדובר בבניית נכס להשכרה או עבור הילדים למגורים – הבנייה המתועשת מקצרת תהליכים, מורידה עלויות באופן משמעותי ומפחיתה כאבי ראש בתהליכי הבנייה המתמשכים.

ועם זאת, יש דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שלוקחים לידיים פרויקט כלשהו, ויהיה זה אשר יהיה. טיפים חשובים לפני שמתחילים לחשוב על בנייה מתועשת:

  • אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

בדיוק כמו בשיטת הבנייה המסורתית, בנייה מתועשת מורכבת גם היא מחלקים קטנים יותר היוצרים את הגימורים והמראה הכללי. בחברות בנייה מתועשות מסוימות ההשקעה ברכיבים ובחלקים הקטנים יותר מקבלת תפקיד שולי. התוצאה הסופית היא אמנם מבנה בעל ניראות מרשימה, אבל כזה שהחלקים השונים בו מתפרקים בתוך זמן קצר, מחלידים, יוצאים ממקומם ללא אחיזה של ממש, מאבדים צבע, צורה, חוטפים קורוזיה ועוד.

החלקים הקטנים יכולים להיות ידיות הדלתות, המעצורים, מתלים שונים, תפקודי המזגן, התושבות למתקנים במטבח, המשקופים והחלונות ועוד. כל אלו מתיישנים במהרה הודות לבחירה בחומרי גלם לא איכותיים וכן בשל שימוש במחברים לא יעילים וכיו"ב.

על מנת להימנע ממצב בו הבית נראה מרשים באופן כללי, אבל מלא בחלקים מתפרקים, יש לבחור בחברה בעלת ניסיון בתחום וכזו העובדת בשיתוף פעולה עם ספקים בעלי שם בתחומם.

  • התאמה ליעד

מבנים טרומיים ותעשייתיים רבים נבנים בהתבסס על תכנית כתובה מראש. במקרים רבים, העובדים בשטח משתמשים ומתבססים על ידע שיש להם זה מכבר. בשל ההסתמכות על מבנים ו/או דגמים קיימים, לעתים עלול להגיע לשטח מבנה שלא תואם את תנאי המקום.

חוסר התאמה זה יכול לבוא לידי ביטוי בגודל המבנה, גובהו של המבנה, התאמת פתחי הכניסות לכיווני האוויר, בלאי טבעי של חומרי הגלם ביחס לרמת הלחות במקום ועוד. כל אלו צריכים לבוא בחשבון בעת התכנון, אבל גם להתעדכן בזמן הבנייה שוב ושוב שכן לעתים רבות חלק מהתכנון המקורי משתנה במהלך הבנייה עצמו ומשפיע על המבנה כולו, לרבות מידות, היקפים, גבהים וחומרי הגלם בהם נעשה שימוש.

כך תוכלו להימנע ממצב בו הבית שהגיע הביתה כלל לא מתאים למבנה הסמוך, לתנאי מזג האוויר, לגובה הקרקע או לתשתיות במקום ועוד.

  • מעקב מתמשך

אחד הגורמים היותר חשובים ליישום הוא מעקב מתמשך אחר המבנה וזאת לאחר הצבתו באתר היעד. בעוד ששיטת הבנייה המסורתית עושה שימוש בחומרי הגלם המצויים במקום ומשלבת את תהליכי הבנייה בנעשה במקום – לרבות סוג האדמה, אופי מזג האוויר וכיו"ב, הבנייה הטרומית מתבצעת בנפרד מתנאי הסביבה. מסיבה זו, כאשר מציבים אותה במקום, היא עלולה לגרום לתופעות לוואי שונות כמו בלאי מואץ, קורוזיה, קריסה של האדמה תחת המבנה – כל אלו יכולים לגרום להרס מואץ של המבנה.

לפיכך אין די בהתחלת הפרויקט ויש צורך במעקב מתמשך של המהנדסים והחברה המבצעת – לפחות כשנה לאחר תום הפרויקט. כך ניתן יהיה לוודא כי המבנה מתאפיין בעמידות גבוהה גם לתנאי מזג האוויר וגם לשימושים השונים בו. היערכות מוקדמת לתהליכי הבנייה הטרומית מבטיחה כי תוכלו לבחור את המבנה שהכי מתאים לכם, בלי להתפשר על איכות, על נראות ועל חלוקת המבנה לטווח הזמן הארוך.

משרדים בבניה קלה
שתף את המאמר הזה:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
חזרה לדף הבלוג הראשי

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כשהתקופה קשה – הבניה קלה

אנחנו חיים בתקופה רוויית מתחים וכל אחד מאיתנו חווה את המתחים בדרכו. כאשר הכל סביבננו הולך ונעשה מעיק, כולנו צריכים להבטיח לעצמנו פינות של ביטחון.

קרא עוד »
דילוג לתוכן