דלג לתוכן דלג לפוטר

אמנותי

בנייה מתועשת – כשהחשיבה התעשייתית הופכת לסטנדרט

קניונים מוקמים במהירות האור, מרכזי קניות חדשים צצים כמו פטריות אחרי הגשם ופתרונות דיור למשפחות צעירות מוצעים בכל הרחבה. מישהו צריך לספק את הביקוש ההולך וגובר הזה. בזמן שבנייה קונבנציונאלית אורכת שנה לפחות בכל פרויקט, הבנייה המתועשת מספקת פתרונות מהירים, יעילים וזריזים, ולא משנה באיזה תחום מדובר.

הבנייה המתועשת כשמה כן היא – עושה שימוש בתהליכי ייצור תעשייתיים למטרות שונות. הבנייה המתועשת מבוססת על ייצור המוני בפסי ייצור, תוך חשיבה כמותית ותועלתנית. בעידן כמו שלנו, גם הצרכנים הפרטיים עוברים לחשוב ולחיות כמו יחידות ארגוניות קטנות, מה שהופך את הבנייה המתועשת לרלוונטית מתמיד.

המאפיינים העיקריים של שיטת הבנייה המתועשת

  • תפיסת עולם חדשה בבנייה – יישום תפיסת בנייה חדשה בבנייה התעשייתית מאפשרת ייעול: השיטה מבוססת רובה ככולה על התייעלות אנרגטית תהליכית בכל אחד משלבי הבנייה.
  • קידמה וחדשנות – שימוש בטכנולוגיות תכנון ובנייה מתקדמות מהפרט הקטן ביותר וחומרי הגלם הבסיסיים ביותר ועד ליישום מכלול הבנייה.
  • הלקוח במקום הראשון – בנייה בהתאמה אישית (מודולארית) על פי תכנון מראש ולפי צרכי והגדרות הלקוח.
  • סטנדרטים בלתי מתפשרים – עמידה בסטנדרטים גבוהים של בנייה הודות לטכנולוגיות מדידה וניטור מתקדמות.
  • דיוק בתוצאות – הודות לשימוש בתוכנות תכנון אדריכליות מתקדמות, מכשור בנייה ברמה הגבוהה ביותר ומומחים לתחום, תוצאות הבנייה המתועשת מרשימות במידת הדיוק שבהן הן מתאפיינות.
  • חסכון בזמן – הודות לבנייה מנוהלת ומנוטרת ברמה הגבוהה ביותר.
  • צמצום ייצור רעש, זיהום אוויר, לכלוך ומטרדים שונים לרמה מינימלית.
  • חסכון כלכלי – הודות לייעול תהליכי הייצור, פחות חומרים "מבוזבזים" ותכנון כל יחידות הבנייה מראש מקל על דיוק בהזמנת כמויות חומרי גלם, תיאום בין אנשי מקצוע וחסכון בימי עבודה. כתוצאה מכך, הלקוח משלם הרבה, הרבה פחות.

למרות שכל שיטות הבנייה המתועשת מיישמים עקרונות בנייה תעשייתיים, כל אחת משיטות הבנייה המתועשת הינה בעלת מאפיינים ייחודיים משלה. הבה נערוך סקירה של שיטות הבנייה המתועשת לסוגיה:

בנייה קלה

הבנייה הקלה כשמה כן היא: מבוססת על שימוש בחומרי גלם בעלי משקל סגולי קל יחסית, הכוללים לרוב חומרים כמו אלומיניום, פלדה ומתכות אחרות מהן יוצרים פאנלים ייעודיים לבנייה לפי הזמנה מראש. הבנייה הקלה, כמו כל שיטות הבנייה המתועשת האחרות, מתאפיינת בביצוע העבודות בשטח בנייה ייעודי ומבודד המאפשר שמירה על סטריליות, פיקוח סביב השעון ושימוש במכשור בנייה מתקדם להשגת תוצאות מדויקות. הודות לריכוז כל תהליכי הבנייה בשטח אחד, תהליכי הבנייה זולים ומהירים יותר.

ייחודיותה של שיטת בנייה זו באה לידי ביטוי בבחירת חומרים קלי משקל המאפשרים בניית יחידות שלמות במינימום זמן. לרוב, משמשת שיטת הבנייה הקלה פרויקטים קצרי טווח, מבנים תעשייתיים ושימושים ציבוריים אחרים המצריכים מבנים ספציפיים בזמן קצר.

בנייה טרומית

גם כאן השם מרמז על אופי הבנייה: הבנייה הטרומית מבוססת בעיקרה על הכנת כל חלקי הבנייה טרם הצבתם בשטח המיועד להם באזור הבנייה. בשיטת הבנייה הטרומית כל החלקים מורכבים יחדיו במפעל ומגיעים לשטח הייעודי כשהם כבר מוכנים להצבה.

היתרונות של שיטת הבנייה הטרומית מאפשרים הגעה לתוצאות מדויקות ברמה מקסימלית הודות לניטור ופיקוח סביב השעון. הפיקוח המתמיד מאפשר מינימום טעויות ולחסכון מקסימלי בשימוש בחומרים שונים.

בנייה מודולארית

בנייה מודולארית היא השם האחרון בשיטות הבנייה המתקדמות והיא מבוססת על יצירת מבנים באופן מותאם אישית לצרכים הייחודיים של מזמין העבודה. המודולציה באה לידי ביטוי ביצירת מודולים מוכנים מראש בתהליכי בנייה הדומים להרכבה של לגו. הודות לבנייה המודולארית, ניתן ליצור מבנים שלמים כיחידות מוגמרות בעלויות נמוכות ותוך מזעור טעויות בדרך.

החשיבה המערכתית היא זו המאפשרת יצירה של מבנים שלמים על פי תכנון מראש כך שהתוצאה הסופית משקפת תפיסת עולם חסכונית, יעילה ופרקטית.

שתף את המאמר הזה:
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
חזרה לדף הבלוג הראשי

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

כשהתקופה קשה – הבניה קלה

אנחנו חיים בתקופה רוויית מתחים וכל אחד מאיתנו חווה את המתחים בדרכו. כאשר הכל סביבננו הולך ונעשה מעיק, כולנו צריכים להבטיח לעצמנו פינות של ביטחון.

קרא עוד »
דילוג לתוכן